Actualitate
Descoperă poveştile a şase dintre elevii de 10 ai Clujului
Tabita Popan, Andrei Oltean şi Ioana Alexandra Bechet, toţi elevi ai Colegiului Naţional Emil Racoviţă Cluj-Napoca sunt trei dintre elevii clujeni care au reuşit anul acesta să obţină media 10 la bacalaureat. Unii dintre ei se gândesc să studieze în străinătate, iar alţii vor să ajungă medici
Tabita Popan, unul dintre elevii de nota 10 ai judeţului Cluj spune că nu ar fi reuşit această performanţă dacă nu ar fi învăţat serios pe tot parcursul anului şcolar. “Consider că e foarte important să munceşti constant pe perioada anului şcolar şi acest fapt chiar m-a ajutat enorm. E imposibil să obţii rezultate foarte bune dacă începi să acorzi importanţă acestui examen doar cu puţin timp înainte”, afirmă Tabita.
Ea precizează că nu a avut modele în viaţă, însă adaugă că ar fi totuşi cineva: “o admir pe sora mea cea mai mare pentru perseverenţa ei”. “Niciodată nu am vrut să urmez pe cineva, ci doar să creez o variantă mai perfectă a mea”, încheie Tabita.
Andrei Oltean a reuşit şi el performanţa să promoveze Bacul cu nota maximă, iar acum se gândeşte chiar că ar vrea să studieze în străinătate. El afirmă că a reuşit muncind şi învăţând. “La română a fost mai mult de învăţat, în special în ultimele săptămâni înainte de bac, dar peste tot a trebuit să lucrez. La matematică şi la informatică a fost mai mult o muncă constantă astfel încât să nu îmi ies din mână sau să uit anumite părți din materie”, povesteşte Andrei.
Nici Andrei nu are un model în viaţă, dar are în schimb ţeluri pe care ar vrea să le atingă. “Acum pe moment aş vrea să trec cu bine de admiterea la Politehnică, universitatea la care vreau să dau, dar pe termen lung îmi doresc să am o carieră de succes în domeniul informaticii şi să fac ceea ce-mi place. Dacă nu voi da admiterea de la Politehnică probabil voi merge să urmez o facultate în Anglia sau în Franţa, dar aici își va spune cuvântul aspectul financiar dacă mă voi duce sau nu”, conchide Andrei.
Ioana Alexandra Bechet le mulţumeşte şi profesorilor care şi-au adus aportul la obţinerea rezultatelor de excepţie. “Personal consider că succesul de la examenul de bacalaureat reflectă multă muncă, seriozitate, ambiţie din partea mea, îmbinată cu pasiunea dascălilor care m-au ghidat pe parcursul anilor de liceu. Cunoştinţele acumulate pe parcursul vieţii de elev au constituit o fundaţie solidă, aşadar pregătirea pentru probele pe care le-am susţinut a reprezentat doar o recapitulare a noţiunilor accumulate”, afirmă Ioana. Ea visează să devină studentă a Universităţii de Medicină şi Farmacie Iuliu Haţieganu din Cluj-Napoca, iar rezultatul pe care l-a obţinut la bacalaureat i-a sporit încrederea că poate să reuşească şi la examenul de admitere care se apropie.
Ana-Maria Deliu de la Liceul Teoretic „Liviu Rebreanu” Turda este şi olimpică, iar visul ei pe mai departe este să urmeze Facultatea de Litere. “La română am obţinut uşor nota 10, întrucât sunt olimpică, iar la celelalte materii am învăţat tot şi m-am lăsat încurajată de cei care mi-au spus ca au încredere în mine”, declară Ana-Maria.
Marilena Georgiana Bora de la Liceul Teoretic „Avram Iancu” Cluj-Napoca spune că se se bucură pentru notele obţinute la proba de bacalaureat, dar “trebuie să recunosc că acest examen nu a fost o prioritate în ceea ce priveşte viitorul meu. Întotdeauna l-am privit ca pe un examen necesar, dar nu suficient. În 24 iulie voi da examenul de admitere la Universitatea de Medicină şi Farmacie (medicină generală) şi sper că voi reuşi să-mi fac mândri părinţii şi profesorii încă o dată!”.
Nici Georgiana nu şi-a ales un model în viaţă, ci doreşte să ajungă cât mai sus.
Adelina Cristina Haş, absolventă a Colegiului Naţional Pedagogic „Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca este unul dintre cei 9 elevi cu care judeţul Cluj se mândreşte în acest moment. Ea spune sincer că nu ştie cum a luat nota 10 pentru că nu a avut un plan foarte bine pus la punct, dar “m-am străduit tot timpul să fiu atentă la ore, să înţeleg logic ceea ce mi s-a predat şi sincer, am avut nişte profesori foarte dedicaţi şi asta cred că a făcut diferenţa”.
Adelina nu are un model anume în viaţă, dar apreciază anumite persoane pentru calităţile lor. “Evident printre ei se numără părinţii mei, profesorii şi prietenii dragi care mi-au fost alături”.
Mai departe vrea să urmeze Facultatea de Litere, secţia de Literatură Comparată şi Universală ca specializare principal şi Limba norvegiană ca specializare secundară. Nu ştie exact ce anume vrea să devină pe viitor, dar ştie sigur că i-ar plăcea să fie “o persoană cu care să-ţi facă plăcere să stai de vorbă”.